torstai 24. huhtikuuta 2014

Huhhellettä

Minä ja dissainvaunut
Pari päivää ollut hellettä ja lisää hellettä ja sitten myös vähän ukkosta, minkä vuoksi piti pitää töpselit pois seinistä ja bloggaaminen sai jäädä. Mutta mikäs siinä kävellessä Prenzlauerbergin vehreitä katuja, kun pieniä kauppoja on ihan hirveästi ja kahviloita ja kuppiloita ja ruokapaikkoja niin paljon, ettei voi oikein valita. Ja kaikki hyvätkin on hinnaltaan alle kympin. Meidän porukan suosikiksi on valikoitunut Danziger Str. varrella oleva Rice Queen. Siellä tilattiin monta monituista pientä annosta ja oli mun ja noiden mun ihmistenkin mahat pullollaan, niiden syömisen jälkeen ja lasku oli kakskymppiä. Josta seitsemän egee meni noiden inkiväärijuomiin. Pelottavan räiskyvä ja koliseva ukkonenkin oli silloin jo loppunut, mutta ei mahduttu terassille, vaikka lämpöä olisi piisannut.
Minä ja apinankokoisia annoksia koko pöydällinen
Eilen käytiin siellä, missä keskus oli silloin, kun tuo toinen noista mun ihmisistä kävi ensimmäisen kerran Berliinissä juuri sen jälkeen, kun muuri oli murtunut. Käytiin ihan hirveän ison tavaratalon ruokaosastolla ihmettelmässä muun muassa krottia ja ostettiin erilaisia sinappeja valikoima, koska illalla ajateltiin paistaa bratwurstia. Nähtiin myös rikkinäinen kirkko ja sen vieressä uusi kirkko, joka oli sisältä ihan sininen. En laita tähän kuvaa, kun tuo toinen ihmisistäni ilmeisesti aikoo kirjoittaa jotain värijuttua siitä johonkin. Mutta oli se sääli, että juuri sillä hetkellä ei aurinko paistanut.
Minä ja rikkinäinen kirkko ja hirveästi sinistä lasia
Minä ja mun uusi kaveri, Eislabor-tiikeri
Illalla käytiin kävelyllä tuossa meidän naapurihuudeilla. Löytyi taas lisää hirveän halpoja ruokapaikkoja ja vietnamilaisten ja thaipaikojen lisäksi myös arabialaisia, mutta ei menty mihinkään, kun meillä oli kotona lähikaupasta ostettuja bratwurstisortteja sinappisorttien kanssa. Mutta mentiin silti Shakespeare & Sons -kirjakauppaan, mistä toinen ihminen raahasi lisää paksuja kirjoja luettavaksi. Oli kiva iltakävely.
Minä fiksuna menossa kirjakauppaan

1 kommentti:

  1. Symppiksen näköinen kaveri tuo Eislabor-kamusi. Kivaa kun kerrot kuulumisia, niitä on mukava lukea! Onko tulossa bratwurstiarvostelu?

    VastaaPoista